TİRAMİSU

Filed under , , , by elmacik guzeli on 25.10.10

0



Ben aslında tiramisu sevmezdim.. Bulgaristan'da dondurmalısını deneyene kadar. O gün anladım ki daha önce yediklerim kötü yapılmıştı ve evde denemem şart oldu. Mascarpone peynirinin gereksiz yüksek fiyatı, tiramisu tarifi bolluğu ve tatlının çöpe gitme ihtimalinden dolayı bir türlü elim gitmemişti. Bu hafta sonu nihayet elimdeki tarifleri karıştırarak denedim ve sonuç olarak tiramisuyu artık çok seviyorum. Hafif, yedikçe yedirten bişey oldu..

Malzemeler:

300 gr kedidili bisküvisi

Krema Malzemeleri:

1 lt süt
4 yumurta sarısı
6 çorba kaşığı un
8 çorba kaşığı tozşeker
200 gr labne peyniri
180 gr mascarpone peyniri

Sos Malzemeleri:

2 bardak ılık süt
2 çorba kaşığı nescafe (içindeki bisküviler daha kuru kalsın derseniz bu malzemelerin yarısını kullanın)

Üzeri İçin:

kakao

Süt, un, şeker ve yumurta sarılarını bir tencerede iyice çırpttıktan sonra ocağa alın ve kısık ateşte sürekli karıştırarak muhalebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ateşten aldıktan sonra peynirleri ilave edin ve pürüzsüz bir karışım elde edene kadar iyice çırpın.
Sos için süt ve kahveyi yayvan bir kaba alın ve kahve eriyene kadar karıştırın. Kedidili bisküvilerini bu karışıma arkalı önlü batırdıktan sonra kareli kalıba veya borcama tek sıra olarak dizin. Üzerine kremanın yarısını dökün ve yayın, ardından biraz kakao serpin. İkinci kat için aynı işlemi tekrar edin ve krema soğuduktan sonra buzdolabına alın. Zamanınız varsa bir gece bekletin, yoksa 3-4 saat sonra üzerine kakao serpttikten sonra servis yapabilirsiniz.

Comments Posted (0)

Related Posts with Thumbnails