NEKTARİNLİ TARTÖLET

Filed under , , , , , by elmacik guzeli on 12.8.10

0


Çilekli tartı yerken en kısa zamanda tekrar yapmalıyım diye düşünmüştüm, şeftali ile nasıl olur merakımdan ertelemek zorunda kaldım. Şeftaliyi elleyemeyenlerden olduğum için nektarinle yaptım. Çilekli tartın kremasını kullandım, hamurunu ise biraz değiştirdim.

Malzemeler:

Hamur İçin:

1 yumurta sarısı
125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya

Üstü İçin:

3-4 nektarin veya şeftali
pudra şekeri
ceviz

Sırayla tüm hamur malzemelerini karıştırın, elde ettiğiniz hamuru streçleyip buzdolabında 30 dk bekletin. Tart kalıbını yağlayın (başka kalıplar da kullanabilirsiniz, ben sufle kaplarımı kullandım, çıkartmadan kaşıkla yenmek üzere servis yaptım) tart hamurunu 3-5 mm kalınlığında yerleştirin, her tarafını delin ve 180 dereceli fırında renk değiştirene kadar bekletin, soğumaya bırakın. Çilekli tart tarifinde olan kremayı hazırladıktan sonra tart hamurunun üzerine dökün ve son olarak ince doğradığınız nektarini yerleştirin ( küp küp de doğrayabilirsiniz). Üzerine pudra şekeri ve ceviz serperek önceden buzdolabında bekleterek servis yapın.  

Comments Posted (0)

Related Posts with Thumbnails