ÇİLEKLİ TART

Filed under , , , , by elmacik guzeli on 15.7.10

0

Çarşamba akşamı olduğu için önce spora gidilir. Koşu bandında geçirilmesi gereken yarım saat, dizi yüzünden bir buçuk saate çıkar ve spordan sonra bu bünyenin tek istediği hiçbirşey yapmadan dinlenmek. Yol üstündeki markette resimdeki çileklere rastlanır, eve varınca bunlarla tatlı yapma gerekliliği duyulur. Günün ve yürünen 9 km'nin yorgunluğunu unutup nerdeyse saat 11'de Semra mutfağa girer..









Bu tarifi Lezzet'in Şımartan Tatlar dergisinden aldım. Daha önce de bu dergiden tarif denemelerim olmuştu, hepsi çok güzel çıktı. Normalde tartölet olarak verilmişti, fakat kalıplarımı Duru'dan alamadığım için, 23 cm'lik tart kalıbımı kullandım. Bana aşağıdaki malzemelerden çıkan hamur az bişey fazla geldi, ayrıca evde jöle olmadığı için ben kullanmadım fakat çileklerin görüntüsünü daha uzun zaman koruyabilmek için şart. Tatlıyı yaparken çok zevk aldım, mutfakta nefis kokular yayıldı, fakat yemesi yapmasından da güzeldi. Çok lezzetli oldu çoook.. 

Malzemeler:

Hamuru için:

100 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2.5 su baradğı un

Kreması için:
2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1 yumurtanın sarısı
1 çay bardağı toz şeker
2 paket vanilya (birini gurme vanilya kullandım)
100 gr labne peyniri

Üstü için:

1 kase çilek
1 paket tart jölesi
hindistan cevizi

Hamuru için tüm malzemeleri yoğurup 15 dk kadar dinlendirin. Yağladığınız kalıbınıza kenarlarına da yayarak hamuru yerleştirin ve çatalla her tarfını delin. 160 dereceli fırında renk değiştirene kadar pişirin, soğumaya bırakın.
Kreması için labne peyniri hariç tüm malzemeleri karıştırın ve ocakta muhalebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ilıyınca labne peynirini de ekleyin ve mikserle karıştırın. Kalıbından çıkarttığınız tartın içine kremayı dökün ve üzerine çilekleri yerleştirin.
Tart jölesini paketin üzerindeki tarife göre hazırlayın ve çileklerin üzerine dökün. Servis yapmadan önce buzdolabında bekletin..

Comments Posted (0)

Related Posts with Thumbnails