PATLICANLI VE ZEYTİNLİ MAKARNA

Filed under , , , , by elmacik guzeli on 14.5.10

0





İlk defa bu makarnayı, daha önce çalıştığım şirketimin işbirliğinde olduğu İtalyan temsilcisinin mutfağa girmesiyle, denemiştim. Tabi onun yaptığı makarna bana göre pişmiş ve pişmemiş arasında bir kıvamdaydı ve bizden farklı olarak sudan geçirmedi. Normalde penne ile yapılır, ben bu defa kelebek makarna kullandım, kısa makarnalardan herhangi bir çeşidi ile olur bence. Patlıcan, zeytin, domates, makarna ve kaşar uyumu çok başarılı. Genelde ölçü kullanmıyorum, göz kararı takılıyorum, iki kişilik malzeme miktarları vermeye çalışacağım. Her defasında koku ve tadını alınca bu makarnayla şarap da çok iyi gider diye düşünmüyor değilim..  

Malzemeler:

250 gr makarna
2 küçük patlıcan
1 küçük soğan
1 diş sarımsak
2 domates
1 çorba kaşığı salça
50 gr kaşar
6-7 adet çekirdeği çıkartılmış zeytin
1 çay kaşığı kekik
tuz, karabiber, nane, kırmızı biber


Patlıcanların kabuklarını alacalı soyarak küp küp doğrayın ve acısının çıkması için tuzlu suda 20 dakika kadar bekletin. Makarnayı paketinde verilen talimatlar doğrultusunda haşlayın. Yemeklik doğradığınız soğan ve sarımsağı 3-4 kaşık yağda kavurun, rengi değişince süzüp kuruttuğunuz patlıcanları da ilave edin, yumuşayana kadar kavurmaya devam edin. Kabukları soyulmuş ve rendelenmiş domates ve salçayı ekleyin bir iki çevirdikten sonra 3/4 su bardağı su ilave ederek suyunu çekene kadar pişmeye bırakın. Baharatlarla tatlandırdıktan ve küçük doğradığınız zeytinleri ilave ettikten sonra ateşten alın. Süzdüğünüz ve sudan geçirdiğiniz makarnayı servis tabaklarınıza alın, üzerine patlıcanlı karışımdan dökün ve rendelenmiş kaşar serpın

Comments Posted (0)

Related Posts with Thumbnails