HİNDİSTAN CEVİZLİ CHEESECAKE

Filed under , , , , by elmacik guzeli on 11.5.10

0




Cheesecake sever birisi olarak geçen ay Sofra dergisinde bu tarifi görüp denenecekler listesine almıştım. Üstüne bol çikolatalı sos ile gayet güzel oluyor :)

Malzemeler:

1 su bardağı hindistan cevizi
2 paket kakaolu bisküvi (ben kakaolu pötibör kullandım, tek paketi yeterli oluyor) 
120 gr tereyağ
1 1/2 bardağı toz şeker
4 yumurta
1 paket krema (200ml)
600 gr labne peyniri
1 paket vanilya
1 su bardağı un
80 gr rendelenmiş bitter çikolata



Bisküvileri robottan geçirip un haline getirin, erittiğiniz tereyağ ile karıştırın, yağladığınız 24 cm kelepçeli kalıbınıza iyice sıkıştırarak ve elinizle şekil vererek döşeyin ve yarım saat kadar buzdolabında beklemeye bırakın.
Yumurta ve şekeri iyice karıştırın, sırayla krema, labne peyniri, un, vanilya, hindistan cevizi ve çikolatayı ilave edin ve malzemelerin güzelce karışmasını sağladıktan sonra buzdolabında bekletmiş olduğunuz kek kalıbına dökün ve önceden ısıttığınız 175 dereceli fırında 1 saat pişirin. Soğuttuktan sonra üzerine çikolatalı sos gezdirerek veya çikolata rendesi serperek servis yapabilirsiniz.
Benim elimde robottan geçirdiğim bisküviden kalmıştı çikolatadan önce ondan serptim.  

Comments Posted (0)

Related Posts with Thumbnails